Utolsó kommentek

NYOMJ EGY LÁJKOT!

Anglia, élet és munkavállalás

Ha angliai munkavállalást tervezel, jó helyen jársz. Ennek a blognak a célja ugyanis az informálás és a tapasztalatok megosztása.

NYOMJ EGY LÁJKOT!

My VisitorStat

2011.10.27. 00:01 Árpádiusz

Jobseeker Allowance

A Jobseeker Allowance(JSA)  nem más, mint egyfajta munkakereső  segély, mely nem csak munkakeresőknek jár, hanem olyanoknak is, akik alacsony óraszámban dolgoznak az Egyesült Királyság területén. Jogosultsági feltételek:
- 18. életév betöltése
- Állandó angliai lakcím
- Aktív munkakereső vagy
- Heti 16 óránál kevesebbet dolgozik
 
 Ennek a segélynek két formája van:
- Hozzájárulás alapú járadék (Contribution-based Jobseeker's Allowance)
Ha van kellő összegű, korábban befizetett társadalom-biztosítási hozzájárulása az igénylőnek, akkor a Jobcentre maximum 182 napig fizetheti ezt a típusú támogatást. Hetente maximálisan kapható összeg(Frissítve 2012, október 1):
Életkor:
Maximálisan kapható JSA
16-24 év között
56,25 GBP/hét
25 éves kortól
71,00 GBP/hét
 
- Jövedelem alapú járulék (Income-based Jobseeker's Allowance)
Abban az esetben, ha az igénylő a korábbi munkavégzése során nem fizetett be kellő összegű TB-t, akkor a JSA megállapításakor az addigi jövedelmét és megtakarításait veszik figyelembe. Hetente maximálisan kapható összeg:
Személyi kategóriák:
Maximálisan kapható JSA
Egyedülálló személy, 25 éves kor alatt
56,25 GBP/hét
Egyedülálló személy, 25 éves kor felett
71,00 GBP/hét
Párok és élettársak, 18 éves kor felett
111,45 GBP/hét
Egyedülálló szülő, 18 éves kor alatt
56,25 GBP/hét
Egyedülálló szülő, 18 éves kor felett
71,00 GBP/hét
 
Telefonon történő igénylés:
0800-055-6688
Ügyfélfogadási idő:
H-P: 08:00-18:00 között
 
Online igényléshez ezt a linkek kell használni:
 

https://www.dwpe-services.direct.gov.uk/portal/page/portal/jsaol/lp 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Az, aki Magyarországon munkanélküliként van nyílvántartva és/vagy munkanélküli segélyben részesül, egy Uniós jogszabálynak köszönhetően "importálhatja" eme státuszát Angliába. Ebben az esetben nem kell mást tenni, mint kitölteni egy U2-es nyomtatványt és azt leadni a Jobcentre-ben. Részleteket az alábbi linken lehet találni:

http://www.euvonal.hu/index.php?op=mindennapok_csaladimunkanelkuli&id=170

-----------------------------------------------------------------------------------------------

6 komment

Címkék: jobcentre szoc.juttatás


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k.evi 2012.10.01. 06:40:28

Köszi, hogy összegyűjtötted a támogatásokat.
A leírásod alapján láttam, hogy én is megigényelhetem a JSA-t. Van munkám, de kevesebb, mint 16 órát dolgozom egy héten.
Hétfőn éjjel kitöltöttem a neten az igénylést, az általad megadott honlapon. Rengeteg kérdés.... ajánlom inkább napközbeni elfoglaltságnak, ha más is rászánja magát a kitöltésre.
2 nap múlva, tehát szerda délutánra már kaptam is időpontot sms-ben.
(Ezen kicsit el is gondolkodtam... amikor NI number-t kértem, mert kellett a munkavállaláshoz, akkor 2 hetet kellett várnom, a támogatás 2 nap alatt megvan. Hmm...)
Szóval a JSA 16 óra/hét alattiaknak: 71 font a heti támogatás, de ez úgy működik, hogy ha a heti fizetés nem éri el a 71 fontot, akkor kipótolják ennyire. Az igénylés után két hetente meg kell jelenni náluk és egy formanyomtatványon leadni az előző két hét óraszámát.
Ami viszont nagyon pozitívan érintett, hogy kaptam egy tanácsadónőt, aki azt ígérte, segít nekem a végzettségemnek megfelelő munkát találni, hogy ezáltal magasabb legyen a fizetésem.
Ennek eredményéről a későbbiekben beszámolok.

Árpádiusz 2012.10.01. 06:49:24

@k.evi: Szia!

Köszönöm a kommentet. Én igyekszem csak a száraz tényeket leírni, mert ez a blog adatbázisnak készült, de szerintem szükség van arra is, hogy az olvasóim megosszák személyes tapasztalatukat a többiekkel. Még egyszer köszönöm és várom a friss élményeket...

*Delin* (törölt) 2012.10.26. 13:26:06

Sziasztok!

Én a napokban voltam a JobCenter-ben JSA igénylés miatt. A menete teljesen úgy történt, ahogy az előttem szóló leírta. 2 napon belül kaptam egy smst, hogy a jelentkezéshez képesti 3. napon jelenjek meg interjún.

A fenti kritériumoknak szerintem teljesen megfelelek, 25 éves vagyok, van állandó lakcímem, heti 6 órát dolgozok egy irodában (amiért pénzt nem kapok) stb.

Nem hazudtam a jelentkezésnél, leírtam, hogy van diplomám és két és fél évig dolgoztam Magyarországon egy bankban és 3 hónapja vagyok Londonban.

Az interjú sajnos elég rövidre sikeredett (kb 5perc volt), a nő végig csóválta a fejét, hogy erre én nem kaphatok támogatást. A fő kifogása az volt, hogy nekem otthon volt munkám, de felmondtam (ezt sehol nem olvastam hogy probléma lenne, azt hittem az számít, hogy 3 hónapja aktívan keresek munkát UKban és nem találok). A másik problémája, hogy most is dolgozok (6 óra unpaid pozi, azt hittem ez inkább előny lesz mert látják hogy akarok dolgozni). A harmadik pedig, hogy a férjem full time-ban dolgozik. Ekkor már végképp mondta h ez így nem jó és mehetek haza.

Lehet kicsit tényleg naiv voltam a jelentkezésnél és máskor csupasz CV-vel, minden munkatapasztalatom elhallgatva jelentkezem ilyen jellegű támogatásra.:)

Árpádiusz 2012.11.10. 09:26:04

k.evi írta:

Sajnálom, hogy így alakult az igénylésed Delin... :(

Az én sztorim folytatása:
Legnagyobb meglepetésemre kaptam egy levelet - az igénylés után majdnem egy hónappal -, hogy elbírálták a kérelmemet, és kapok ezentúl 30 fontot hetente. Tehát mégsem az a kipótolásos rendszer működik, amiről először tájékoztattak.
Megkaptam visszamenőleg az egy hónap támogatást, aminek nagyon örültem! Kéthetente megjelentem a tanácsadónőmnél, leírtam hány órákat dolgoztam, Ő pedig mindig mondta, hogy nem tud más munkát ajánlani jelenleg.
Tegnap volt az aktuális jelenésem nála, és őszintén leírtam, hogy az elmúlt héten több óraszámot dolgoztam, mert kaptam extra munkát. Azt hittem ennek örülni fognak. Hát nem! Az lett, hogy azonnal leállították a támogatást. De mondták, hogy megigényelhetem újra. Ma megtettem. A fejleményeket írom majd.
Úgy tűnik a tanulópénzt mindenhol meg kell fizetni. Most már tudom, hogy a max. vállalható óraszám a JSA-hoz: 15,45/hét.
16 óra/hétnél is már megvonják a támogatást! Csak azért írom, hogy más tanuljon az én káromból, ha már így alakult.

Imola29 2014.01.29. 16:32:06

Sziasztok. En ma voltam interjun es egyszeruen tanacstalan maradtam. Sajnos egy eve munkat keresek,de sikertelenul. A Jobcenterben ma egy oras beszelgetes alatt emlites sem esett penzrol. Iskolaba kuldenek,aminek ugyan orulok,de se munkat nem ajanlottak sem penzt. Mennem kell kethetente jelentkezni es ennyi
Velemeny?
Szep napot.

Árpádiusz 2014.01.29. 16:35:51

@Imola29: Hello! Pénzről nem szokás beszélni. Elvileg kapni fogsz egy SMS-t, ha megkaptad a JSA-t. Majd levélben is értesítenek.
Ezek után utalják az első részletet, majd minden 2. héten. Az elbírálás kb. 10-14 nap.
süti beállítások módosítása