Utolsó kommentek

NYOMJ EGY LÁJKOT!

Anglia, élet és munkavállalás

Ha angliai munkavállalást tervezel, jó helyen jársz. Ennek a blognak a célja ugyanis az informálás és a tapasztalatok megosztása.

NYOMJ EGY LÁJKOT!

My VisitorStat

2010.10.11. 02:23 Árpádiusz

Angliába! Hova? Hogyan?

 

Ez bizony egy fogós kérdés. Hiszen az úticél kiválasztásakor nagy segítséget nyújthat a helyi ismeretség. Persze a mennyiség és a minőség itt is felvet néhány kérdést, de ez már nagyon egyéntől függő. Hiszen egy kedves, közeli rokon is lehet teljesen visszautasító, míg egy szimpla ismerős is lehet lelkes, lelkiismeretes támasz. Hosszú sorokon át lehetne elemezi, hogy, ki miért ábrándult ki vagy fordult el honfitársaitól. Sajnos nekem is voltak negatív tapasztalataim. Én magamat egyfajta serpának definiálnám. Mutatom az utat és útravaló tanáccsal szolgálok. Néhányan ezt összekeverték az óvobácsival. Nos, nem vagyok az. Nem fogom senki kezét, nem fogom helyette csinálni azt, ami az ő dolga és nem fogom az életre tanítani. Ennek két oka van. Egyrészt megvannak a saját kis problémáim. Nem vagyok tökéletes, mint ahogy az életem se az. Másrészt, amit teszek, azért nem várok viszonzásul semmit. Vagyis összességében megvannak a saját és az általam nyújtott szívesség határai is. És ezzel szerintem mások is így vannak.

A legfontosabb, hogy az ember mérlegelje a lehetőségeit. Pénz, nyelvtudás és kapcsolatrendszer. Ezek függvényében lehet tervezni.

A személyes véleményem (és ezzel lehet vitatkozni), hogy nem biztos, az a jobb, ha másra bízzuk a sorsunkat. Én jobban szeretem magam intézni a dolgaimat, persze a korlátok így is megvannak, mert nem minden múlik rajtam. Másrészt a szívességnek is megvannak a maga sajátosságai. Ebben se gondolkodunk egyformán. Mivel nem vezérel önző érdek (kivéve, hogy jót tesz az egómnak, a sok dicsérő és hálálkodó üzenet) ezért megengedem magamnak azt a luxust, hogy eldöntöm a segítségnyújtás szintjét. Ezt eddig mindig jól eltaláltam. Ennek következtében van, akinek beleléptem a lelki világába, de így tettem szert emberileg értékes (értsd: érdekmentes) jóbarátra is.

 Az, aki másra bízza a sorsát, lehet, hogy csak ideiglenesen teszik, de az események nem az ő irányítása alatt lesznek. Ezért nem mindegy, hogy kire hagyatkozik az ember. Ráadásul szívesség esetén sokan hajlamosak húzni a strigulákat, sőt olyanok is vannak, akik még a szívességnyújtás előtt azt mérlegelik, hogy mi lehet nekik ebből a hasznuk. Végső soron senkit se akarok arra buzdítani, hogy csak magára hagyatkozzon, csak arra, hogy találja meg az egyensúlyt az önállóság és a segítségkérés között.

Szólj hozzá!

Címkék: anglia london munkavállalás előkészület


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása