Utolsó kommentek

NYOMJ EGY LÁJKOT!

Anglia, élet és munkavállalás

Ha angliai munkavállalást tervezel, jó helyen jársz. Ennek a blognak a célja ugyanis az informálás és a tapasztalatok megosztása.

NYOMJ EGY LÁJKOT!

My VisitorStat

2010.10.23. 09:46 Árpádiusz

Unalomig ismételt jótanácsok

 

 

 Ezeket a dolgokat nem győzöm eleget hangoztatni, de persze nem muszáj nekem igazat adni. Azt viszont tudom. Sokan jönnek ki felkészületlenül és naivan ...és sajnos sok szemetet fújt már erre a szél...

 Ne égess fel minden hidat. Amikor kijöttem szóltam a főnökömnek, hogy mire készülök, majd elmentem a körzeti orvoshoz és kiírattam magamat betegállományba. Miért? Mert úgy gondoltam, ha esetleg kudarcot vallok Angliába, akkor sincs veszve semmi. Megvolt a lehetőségem, hogy visszamenjek az otthoni munkahelyemre. Szerencsére két hét után elkezdtem dolgozni és a kiutazásom után három hónappal felmondták a magyar munkaviszonyomat igazolatlan hiányzás miatt. Tehát volt visszaút.

 Kétségbeesésből ne vágj neki. Ha otthon már nagyon gáz van, és úgy érzed ez az utolsó esély, akkor állj meg és gondolkozz. Ne a kilátástalanság vezéreljen és ne a  pénzéhség. Tervezz és készülj fel. Ha nem teszed, akkor itt is csak a kudarc fog kísérni.

 Beszélj angolul. Ez az alapja annak, hogy könnyedén találj munkát és el tudd intézni ügyes-bajos dolgaidat. Nem kell, hogy középfokú nyelvvizsgát legyen, de legalább az alapokat tudd. Sokan jönnek ki nulla angoltudással és ennek folyamatosan isszák a levét, de egyúttal a tudatlanságuk miatt belekerülnek egyfajta ördögi körbe. Azt hiszik ugyanis, hogy majd itt tudnak tanulni. Na, persze! Nulla angollal az esetek nagy részében csak minimálbéres, esetleg lehúzós meló lesz. Ez azt eredményezi, hogy heti 5-6 napokat kell végiggályázni. Nincs szabadidőd, ezáltal lehetőség se a tanulásra. Tehát megragadsz egy szinten és innen nincs tovább. Ha pedig intézni kell valamilyen hivatalos dolgot, akkor lehet könyörögni valamelyik ismerősnek, hogy segítsen. Ettől pedig már sok embernek elege van, ezért nem fognak nagy lelkesedéssel segíteni.

 Magyarországi ügynökségek, weboldalak. Nem mondhatom, hogy nincs köztük olyan amelyik ténylegesen nem segít, de ezekre a vámszedőkre végképp nincs szükség. Azokat a munkalehetőségeket, melyeket ezek a cégek ajánlanak, bárki megtalálhatja saját maga is. Ezért felesleges kifizetni 50-100 font regisztrációs/ügyintézési költséget. Arról nem is beszélve, ha valami csaló akad a kalandor útjába, akkor semmi más nem fog történni, mint tömsz egy kis pénzt a zsebébe.

 Vannak magánszemélyek, akik szállást és munkát is kínálnak. Ezt a megoldást azoknak ajánlom akik arra se képesek, hogy tegyenek valamit a saját érdekükben  és/vagy szeretnek kiszolgáltatott helyzetbe lenni.  Ugyanis a dolog működik, tényleg ki lehet jönni Angliába így is. DE!!! Sok esetben a fizetést nem te kapod közvetlenül, hanem a szállásadó. Ezáltal anyagilag kiszolgáltatott helyzetbe kerülsz. És ez még nem minden. Mi van akkor, ha nem tetszenek a lakhatási körülmények. Elköltözöl?  Jobb esetben visszakapod a depozitot, de az állásodat egyből el fogod veszíteni. Másik munkát szeretnél? Se időd, se lehetőséged nem lesz arra, hogy másik munkahelyet találj. Egyszerűen nem lesz rá időd. De ha mégis, az albérletből ki fognak rakni, hiszen innentől kezdve már nem vagy számukra nyereséges.

 Minden kezdet nehéz, a szamárlétra mindenkire vár! Annak idején én is felkészületlenül jöttem, de nem voltam válogatós. Kevés pénzzel és minimális szókinccsel, a helyismeret teljes hiányában elvállaltam az első adandó munkát. Mi volt ez? Utcaseprés. Igen! 7 hónapig, hétfőtől péntekig utcát sepertem, közben 3 hónapig voltam ruhatáros egy discoban. Tudom, nem egy álommunka, de volt bevételem. Minden héten megkaptam a fizetést és ki tudtam fizetni a számlákat. Vagyis volt végre látszata a munkámnak. Ezek után egy száraz-élelmiszer raktárban dolgoztam több mint fél évig. Tény, hogy az utóbbi időt leszámítva nem igazán kerestem munkát, mindig jött magától. Ezért van az, hogy már három éve dolgozok ugyanott. Leszámítva, hogy több pénzt szeretnék keresni, és mert már nagyon unom a mostani melóhelyet, nem panaszkodom. Tehát elkezdtem a szamárlétrát és van lehetőség a fejlődésre, továbblépésre.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: munkavállalás nyelvtudás előkészület


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása