A sok negatív tapasztalat ellenére úgy tűnik, mégis csak működik a fogyasztóvédelem Angliában. De, hogy ne rohanjunk a dolgok elébe, íme, a teljes történet.
Van egy cég, mely úgy reklámozza magát, hogy megvesznek minden autót. Ez így is van. Igaz, a mai napig senki se tudja, hol adják el őket, de nem is ez a lényeg. A tv-ben nap, mint nap dömpingszerűen hirdetik magukat. Az, aki el akarja adni a kocsiját náluk, első lépésként be kell, hogy regisztráljon a cég weboldalán. Miután megad néhány adatot a kocsiról, kap egy árajánlatot. Ha ezt elfogadja, akkor a lakhelye szerinti legközelebbi képviselethez kell a kocsit elvinnie pontos értékbecslésre. Na, ekkor adódnak a problémák. Az árajánlathoz képest legalább 25%-kal kevesebbet ajánlanak a helyszínen. Még abba is belekötnek, hogy a kocsi koszos, de az értékbecslőket úgy oktatják, hogy néhány esetben akár 40%-kal is lejjebb mehet az ár. A durva az, hogy a fogyasztóvédelmi vizsgálat ellenére folytatják ezt a gyakorlatot, kizárólag az alábbi változtatásokra kötelezték őket:
- Nem kelthetik azt a látszatot, hogy a másnapi kifizetés az egyetlen opció. Ennek egyébként 25 font a költsége
- Nem hagyhatják figyelmen kívül a fogyasztói panaszokat
Szóval a megtévesztést folytatják. Igaz, néhány dolgon változtatniuk kellett, de már kezdenek befuttatni egy másik cégnevet is, mely ellen még nem volt vizsgálat…
És ezzel lezárom az autós részt, de egyben elkezdem a „fogyasztóvédelmet”. :)
Utolsó kommentek